5 sebab kenapa Windows 8 lagi bagus dari Windows 7 + Donlot links
Microsoft Windows 8 Enterprise Final Retail X86 & X64 Inc. Permanent ACTIVATOR

Windows 8 punyer interface sememangnya agak buruk sekali, dan kadang2 xrasa macam pakai komputer pon lau pakai windows 8. Tapi interface buruk tak semestinya tak ada langsung improvement dari Windows 7. Berikut adalah 5 sebab kenapa Windows 8 lagi bagus dari Windows 7.


Boot Speed
Windows 8 nampaknye mengalahkan Windows 7 dari segi boot speed. Sebabnya dalam Windows 8 ni, diorang tak shutdown komputer terus, macam Windows 7, sebaliknya hibernate, iaitu simpan resource komponen-komponen penting dalam harddisk supaya tak payah nak load dari kosong balik bila bukak komputer. Mengikut kajian, Windows 8 akan boot 5-20 saat lebih laju dekat machine yang sama.

File Copying
Windows 8 punyer file copying nampak lagi advanced sebab, kalau kita copy banyak-banyak kali, file copying die akan merge jadik satu..So nampak lebih tersusun dan cantik..


Task Manager
Task Manager dalam Windows 8 agak advanced jugak..Selain dari improvement terhadap interface, ada banyak lagi benda-benda lain yang boleh didapati dari Task manager ni. Antara function yang diorang tambah macam Startup application, untuk buang software yang run dari startup dan search online, untuk search process tu bahaya atau tak(virus ke tak)..



Hyper-V
Hyper-V ni satu function baru dalam Windows. Function ni agak best sebab Hyper-V ni sebuah Virtual Machine. Atau dengan bahasa mudahnya, kita boleh cipta komputer dalam komputer. Maksud die, kita boleh install dan run pelbagai jenis OS dalam windows ni..Wowwww..Dan yang lagi best, nak pakai function ni macam pakai software-software biasa je..



Refresh and Reset
Refresh and Reset ni biasanya function yang ade kat dalam tablet atau mobile fon, kat mane lau phone dh semak dan berat, kita pakai function ni untuk reset balik phone macam baru install. So dengan adenya function ni kat dalam Windows 8, kita tak payah lagi nak pening-pening nak format komputer..Just tekan je satu button Refresh tu, then we are ok...



Artikel Berkaitan