Apsal pakai windows? Linux kan ade?


Windows,windows,windows...tu je yg slalu aku dgr tiap2 ari...Kenape?Sebab 90% dari rakyat malaysia pakai windows.........arghhh..tension...
Setelah beberapa taun(15 taun) membazirkan masa bersama windows, ini kesimpulan daripada apa yg telah windows berikan kepada aku :

Apa aku dapat dengan Windows

  • Sakit kelapa
    • Yess, asyik2 BSOD dan FORMAT3!
  • Spending sweet time with UAC
    • Nak buat ape2, kene minta kebenaran dulu ke?Lantak rr..komputer ako...
  • Cacing, Serangga dan Cengkerik(Virus,Malware,Spyware)
    • Nasib baek takde tikus..Kalau ade mau je ako hentak komputer nihh..
  • Pembaziran masa yang SERIUS
    • Nak tunggu die on tu,pegi berak, tgk movie kat panggung pon belum tentu siap.
  • SERABUT
    • pernah sekali, sampai ako lempar laptop ako ke lantai,,nasib baek Vostro :)


Apa yang aku nk sampaikan ?
Jom ler same2 kite beralih kepada Linux, dengan Linux, semua masalah kat atas setel..
Hidupku kini tenang sekali bersama dengan Linux Mint yang sentiasa memberikan kepuasan berkomputer kepadaku.

Bagi sape2 Yang x Confident lagi..
  • Kalau sape2 yg xsure lagi@xsedia lg nak tuka, boleh pakai linux slow2 pakai Live CD. Kalau xreti nk buat Live CD, xpe, gtau aku, email ikot llataefilon@gmail.com, bagi no. phone ngan adress rumah, aku tolong buatkan..tapi berbayar la cket..huhu $$..Live CD tu xrugi pon beli, boleh pakai buat install plak...


Steps2 Install Linux bagi yang dah sure nak install
  1. Pilih Linux mane yg nak install (distro) kat sini
  2. Download iso linux kt website diorang
  3. Burn terus kt CD
  4. Ikot step2 yang disediakan apabila kita boot dari CD
  5. Kalau ade ape2 masalah tanyer kat sini...Para pakar2 sedia menjawab.tanyer dlm BM pon xpe..org mesia sume tu.
Kalau nak Live support(ikot talipon) boleh, tapi berbayar la cket...sila email ke llataefilon@gmail.com..

Dengan Linux, produktiviti kerja aku naek 100%....Bagi beginner, ako recommend Ubuntu @ Linux Mint @ Pc Linux OS


Artikel Berkaitan