5 aplikasi yang perlu ada pada windows 7
Apa software yang perlu ada pada windows 7? Kat sini aku letak 5 software yg biasanya orang pakai dekat mana2 windows pon especially windows 7


1. CCleaner
CCleaner@Crap Cleaner digunapakai utk membuang data-data yang kita simpan semasa meggunakan internet. Selain tu, ada beberapa software lain yang berguna seperti startup manager, registry manager dan lain-lain.


2. Google Chrome
Untuk kelancaran surf internet, gunalah Google Chrome. Selain interface yg menarik, Google Chrome juga satu software yg pantas.


3. Media Player Classic
Untuk ganti windows media player. Media Player Classic adalah satu software utk memainkan file audio dan juga video. Satu software yg pantas dan boleh memainkan pelbagai jenis file.


4. CPUID
CPUID digunakan untuk membuat analisis terhadap CPU anda. Sebarang maklumat mengenai komputer  boleh didapati disini. Biasanya orang pakai CPUID untuk  ambil detail pasal CPU, post kat forum@etc utk dapatkan penyelesaian pasal satu2 masalah computer

5. Picasa
Untuk organize gambar & video, software ni adalah yg terbaik. Picasa mempunyai fungsi-fungsi asas yg perlu ada utk sesebuah image manager seperti library, archiving. Fungsi tambahan yg ada adalah editing, upload to picasa web dan lain-lain.

Artikel Berkaitan